Írja a képernyőre a következő string konstansokat: ”c:\alma”, ”c:\\alma”!
Írjon programot, mely megszámolja, hogy az inputként érkező mondatban hány darab ”a” betű van!
Az előző programot alakítsa át úgy, hogy a számlálandó betűt is a felhasználó adja meg!
Készítsen karakter statisztikát a felhasználótól beolvasott szöveg karaktereiről! A statisztika tartalmazza az adott karaktert, és azt, hogy hány darab van belőle.
Az input szövegből távolítsa el a szóközöket!
Olvasson be egy mondatot és egy szót! Mondja meg, hogy a szó szerepel-e a mondatban!
A beolvasott mondatról döntse el, hogy az visszafelé is ugyanazt jelenti-e! (Az ”Indul a görög aludni”, vagy a ”Géza kék az ég” visszafelé olvasva is ugyanazt jelenti.) Ügyeljen a mondatvégi írásjelekre, mivel azok a mondat elején nem szerepelnek.
Olvasson be egy számot egy string típusú változóba, majd alakítsa szám típussá!
Olvasson be egy egyszerű, a négy alap-műveletet tartalmazó kifejezést (1+2,1*2,4-3,6/2, stb.) a billentyűzetről egy sring típusú változóba, majd a kifejezés értékét írja ki a képernyőre!
A beolvasott mondat kisbetűit alakítsa nagybetűsre, a nagybetűs karaktereket pedig kisbetűsre!
Két mondatról döntse el, hogy azonosak-e! Ha a kis és nagybetűk különböznek, a programnak akkor is megoldást kell adnia!
Az inputként beolvasott szövegben cserélje ki az összes szóközt a # karakterre, majd az így kapott szöveget írja ki a képernyőre!
Állapítsa meg, hogy az input szövegben szerepelnek-e számok!
Programozás tankönyv
XI. Fejezet