A számítógépi grafika (Computer Graphics) természetesen képekkel foglalkozik. Feladata a grafikus adatok feldolgozása amely négy, nem teljesen elkülönülő főterületet ölel fel:
-
Generatív grafikus adatfeldolgozás: képek és grafikus adatok bevitele, képek előállítása, manipulálása és rajzolása leírások alapján. Síkbeli és térbeli objektumok modellezése.
-
Grafikus képek tárolása a számítógépen és adathordozókon kódolt formában.
-
Képfeldolgozás: képek javítása átalakítása a későbbi feldolgozás érdekében.
-
Mintafelismerés: Képekből meghatározott információk kiolvasása, leírások és adtok előállítása.
A számítógépi grafika feladatai
A számítógépi grafika önmagában nem csak a képekkel foglalkozik, hanem számtalan alkalmazási területe van a grafikus adatok feldolgozásának is. A következő felsorolásban kísérletet teszünk arra, hogy a számítógépi grafika témakörébe tartozó alkalmazásokat csoportosítsuk. A csoportosításnál az volt a szempontunk, hogy az alkalmazások milyen feladatcsoportot ölelnek fel és a használt módszerekben milyen összefüggések találhatók.
-
Művészet és animáció (Art and Animation)
-
Számítógéppel segített tervezés és gyártás: Computer Aided Design (CAD), Computer Aided Manufactoring (CAM)
-
Bemutató és üzleti grafika (Presentation and Business Graphics)
-
Tudományos és műszaki szemléltetés és szimuláció (Scientific Visualization and Simulation)
-
Képelemzés és feldolgozás (Image analysis and processing)
-
Grafikus kezelő felületek (Graphics User Interfaces, GUI)
-
Virtuális valóság (Virtual Reality)
-
Multimédia alkalmazások (Multimedia Application)
-
Számítógépes játékok (Computer Games)
A Microsoft Paint programablakja
Játékra fel!
Egy komputergrafikai program a grafikus hardver szolgáltatásait grafikus könyvtárak segítségével éri el. Számos grafikus könyvtár létezik, amelyek egy része az operációs rendszerhez kötött, más része független. A továbbiakban a C#-hoz kapcsolódó Ms-Windows GDI+ lehetőségeit tárgyaljuk