A számítógépi grafika (Computer Graphics) természetesen képekkel foglalkozik. Feladata a grafikus adatok feldolgozása amely négy, nem teljesen elkülönülő főterületet ölel fel:
Generatív grafikus adatfeldolgozás: képek és grafikus adatok bevitele, képek előállítása, manipulálása és rajzolása leírások alapján. Síkbeli és térbeli objektumok modellezése.
Grafikus képek tárolása a számítógépen és adathordozókon kódolt formában.
Képfeldolgozás: képek javítása átalakítása a későbbi feldolgozás érdekében.
Mintafelismerés: Képekből meghatározott információk kiolvasása, leírások és adtok előállítása.
A számítógépi grafika feladatai
A számítógépi grafika önmagában nem csak a képekkel foglalkozik, hanem számtalan alkalmazási területe van a grafikus adatok feldolgozásának is. A következő felsorolásban kísérletet teszünk arra, hogy a számítógépi grafika témakörébe tartozó alkalmazásokat csoportosítsuk. A csoportosításnál az volt a szempontunk, hogy az alkalmazások milyen feladatcsoportot ölelnek fel és a használt módszerekben milyen összefüggések találhatók.
Művészet és animáció (Art and Animation)
Számítógéppel segített tervezés és gyártás: Computer Aided Design (CAD), Computer Aided Manufactoring (CAM)
Bemutató és üzleti grafika (Presentation and Business Graphics)
Tudományos és műszaki szemléltetés és szimuláció (Scientific Visualization and Simulation)
Képelemzés és feldolgozás (Image analysis and processing)
Grafikus kezelő felületek (Graphics User Interfaces, GUI)
Virtuális valóság (Virtual Reality)
Multimédia alkalmazások (Multimedia Application)
Számítógépes játékok (Computer Games)
A Microsoft Paint programablakja
Játékra fel!
Egy komputergrafikai program a grafikus hardver szolgáltatásait grafikus könyvtárak segítségével éri el. Számos grafikus könyvtár létezik, amelyek egy része az operációs rendszerhez kötött, más része független. A továbbiakban a C#-hoz kapcsolódó Ms-Windows GDI+ lehetőségeit tárgyaljuk