GDI+-nak különböző metódusai vannak pl egy téglalap körvonalának megrajzolása és belső területének a kitöltésére. A DrawRectangle metódus a Pen objektummal, a FillRectangle metódus pedig a Brush objektummal használhatjuk.
Tekintsünk egy példát:
private void myFillexample(PaintEventArgs e)
{Graphics myGraphics=e.Graphics;
HatchBrush myHatchBrush = new HatchBrush(
HatchStyle.Cross,
Color.FromArgb(255, 0, 255, 0),
Color.FromArgb(255, 0, 0, 255));
myGraphics.FillRectangle(myHatchBrush, 100, 50, 100, 30);
Pen myPen = new Pen(Color.FromArgb(255, 255, 0, 0), 3);
myGraphics.DrawRectangle(myPen, 250, 50, 100, 30);
}
Mintával kitöltött és körvonalával megrajzolt téglalapok
A FillRectangle és DrawRectangle metódusoknak a GDI+ használatakor az első paraméter mellett még meg kell adnunk a téglalap bal felső sarkának a koordinátáit, s a téglalap szélességét, és hosszúságát (left, top, width és height). Teljesen hasonlóan járunk el az DrawEllipse és a FillEllipse metódusok használatakor is. Más programozási nyelvek grafikus könyvtáraiban szokás az ellipszist középpontjával, valamint a kis és nagy tengelyével megadni: Ellipse(x,y,a,b); ugyanez a GDI+ -ban:
private void Form1_Paint(object sender, System.Windows.Forms.PaintEventArgs e)
{
Pen blackPen= new Pen(Color.Black, 3);
Pen redPen= new Pen(Color.Red, 1);
//Az ellipszis középpontja, és tengelyei
float x = 300.0F;
float y = 150.0F;
float a = 200.0F;
float b = 100.0F;
// Átalakítás a GDI+ szerint
float left = x-a;
float top = y-b;
float width = 2*a;
float height = 2*b;
e.Graphics.DrawEllipse(redPen,left,top, width, height);
e.Graphics.DrawLine(blackPen,x,y,x,y-b);
e.Graphics.DrawLine(blackPen,x,y,x+a,y);
//A feliratok megjelenítése
string at = "a";
string bt = "b";
System.Drawing.Font drawFont = new System.Drawing.Font("Arial", 16);
System.Drawing.SolidBrush drawBrush = new
System.Drawing.SolidBrush(System.Drawing.Color.Black);
// A szöveg bal felső sarkának a pozíciója.
float ax = x+a/2;
float ay = y-22;
e.Graphics.DrawString(at, drawFont, drawBrush, ax, ay);
float bx = x;
float by = y-b/2;
e.Graphics.DrawString(bt, drawFont, drawBrush, bx, by);
}
Ellipszis két tengelyével
A Color osztálynak négy paramétere van. Az utolsó három a szokásos RGB összetevők: piros (red), zöld (green) és a kék (blue). Az első paraméter az Alpha Blending értéke, amely a rajzoló szín és a háttér szín keverésének a mértékét határozza meg, s ezzel transzparenssé tehetjük ábráinkat