A GDI+-ban az alfa-csatorna (Alpha Channel) értékének változtatásával lehetővé válik, hogy különböző képek egymás előtt jelenjenek meg, így keltve olyan érzetet, mintha pl. egy objektumot ablaküvegen keresztül vagy víz alatt látnánk. Az átlátszóság mértékét a blending technikában az alfa értéke adja meg. Ez az érték általában 0 és 1 között van, és két kép keverésének arányát határozza meg. Ha egy kép minden pixeléhez rendeltek alfa-értéket, akkor beszélünk alfa-csatornáról.
Tekintsünk egy példát:
private void Form1_Paint(object sender, System.Windows.Forms.PaintEventArgs e)
{Graphics myGraphics= e.Graphics;
Bitmap myBitmap = new Bitmap("navaho.jpg");
System.Drawing.TextureBrush myBrush0 = new TextureBrush(myBitmap);
myGraphics.FillEllipse( myBrush0,50,50,300,150);
// nem látszik át
System.Drawing.SolidBrush myBrush1 = new SolidBrush(Color.FromArgb(255,0, 0, 255));
myGraphics.FillRectangle(myBrush1,10,50,100,100);
//félig látszik át
System.Drawing.SolidBrush myBrush2 = new SolidBrush(Color.FromArgb(128, 0, 0, 255));
myGraphics.FillRectangle(myBrush2,155,50,100,100);
//Szinte teljesen átlátszik
System.Drawing.SolidBrush myBrush3 = new SolidBrush(Color.FromArgb(32, 0, 0, 255));
myGraphics.FillRectangle(myBrush3,300,50,100,100);
}
Nem látszik át, félig látszik át, szinte teljesen átlátszik a kék négyzet