Feltelepítés után, ha elindítjuk az Enterprise Managert, az elénk táruló kép hasonló más adatbázis menedzselő programokhoz. A bal oldali panel treeview-ját ha lenyitjuk, láthatjuk a szervercsoportjainkat, azon belül a hozzáadott szervereinket.
Az egyes szervereket lenyitva kapjuk meg azok beállítási, lehetőségeit, illetve jellemzőinek leírását. Itt találhatók az adatbázisok is.
Az egyes elemekre jobb gombot nyomva kapjuk meg azt a pop-up ablakot melyből kiválaszthatjuk az új alelem létrehozását vagy tulajdonságainak beállítását.
A Databases/New DataBase-re kattntva létrehozhatunk egy új adatbázist. Itt meg kell adnunk annak nevét, és kiválaszthatjuk az adattárolás könyvtárát is illetve a merevlemez szabad és adatméret kezelésének módját is. Megadhatjuk, hogy az adatbázis szerver hova mentse a napló fájlokat. Ezeknek a méretét maximálhatjuk.
Mikor létrehoztuk az adatbázist, létrejön az adatbázis struktúra is, mely tartalmazza Táblákat, Nézeteket, Felhasználókat, Tárolt eljárásokat.
A tábla létrehozása úgy történik mint minden hasonló rendszerben. Megadjuk a mezőneveket, azok tipusait, hoszukat és hogy engedélyezzük-e a NULL értéket.
Ezeken kívül megadhatunk még az egyes mezőkről leírást, alapértelmezett értéket, Formulát és karakterkészletet. Megadhatjuk, hogy egy mező egyedi legyen-e. A kulcsok kiválasztásánál az adott mezőn jobb gombot kell nyomnunk és ott a Set Primary Key opcióval elsődleges kulcsnak választjuk az elemet. Bezáráskor menhetjük a táblát és adhatunk neki nevet. Ha a listában lévő, már létező táblákat akarjuk szerkeszteni, akkor azt az adott táblán jobb gombot nyomba a Design Table menüpontban tehetjük meg.
Kapcsolatokat ugyanolyan tipusú mezők közt hozhatunk létre. Ezt az eszköztáron található Manage Relationshipel tehetjük meg.
Az adatbázis elemei között található a Diagram is. Ez arra szolgál, hogy látbányosan szerkeszthessük a tábláinkat és a köztük lévő kapcsolatot. Amikor ebből újat hozunk létre egy varázsló segít összeállítani a megjelenítendő táblákat. Beállíthatjuk, hogy a kapcsolódó táblákatt automatikusan a listába rakja-e. A megjelenő tábláknál, ha a már Access-ben megszokott egyik elemtől a másikig húzzuk lenyomva az egeret, akkor megjelenik a kapcsolatokat létrehozó form kitöltve a megfelelő adatokkal. A táblán jobb hombra kattintva sok beállítási lehetőséget kapunk annak szerkesztésére, illetve megjelenítésére. Például, hogy akár csak a kulcsokat lássuk, vagy csak a tábla neveit. Ez a nagyobb projecteknél, a sok és sokelemű tábláknál nyújthat nagy segítséget a tervezésben. A kapcsolatot jelző összekötő szakaszt is tesreszabhatjuk, feliratozhatjuk.
Nézzük meg jobbazt azt a formot, ahol a kapcsolatokat állítottuk be. Itt a táblák teljes testreszabását elvégezhetjük
A első fül a Table: Itt az egyes táblák általános beállításai végezhetjük el. Mint például a tábla neve, tulajdonosa, egyedi mezője és a tábla leírása.
Columns: Itt az egyes mezőket szabhatjuk testre. Majdnem minden olyan beállítást elvégezhetünk mint amit a Design table alatt. A table name mellé kattintva kapunk egy ComboBox-ot melyből kiválaszthatjuk, hogy melyik táblát akarjuk módosítani. A Column name-el pedig az adott mezőt választhatjuk ki.
Relation: A kapcsolatok. Az említett beállításokon kívül még be lehet állítani, hogy hogyan módosuljon a gyerek tábla törléskor és módosításkor.
Indexes/Keys: Itt hozhatunk létre új indexeket és a létezőket testre szabhatjuk. A kiválsztott mezdő mellett meg kell adnunk, hogy növekvő vagy csökkenő indexet szeretnénk hozzárendelni.